26 marca na Politechnice Gdańskiej odbyła się konferencja podsumowująca realizację projektu "Za rękę z Eninsteinem-edycja II", w którym udział brała również nasza szkoła.
W czasie trwania projektu w szkole były realizowane zajęcia dodatkowe w formie kół zainteresowań z matematyki, fizyki i chemii oraz języka angielskiego i niemieckiego. W ramach projektu została stworzona platforma e-learningowa, na której znajdowały się e-lekcje i były przeprowadzane konkursy przedmiotowe. Odbyły się dwudniowe wycieczki edukacyjne do Torunia, Olsztyna i Warszawy...
Projekt „Za rękę z Einsteinem – edycja II”, którego liderem była Politechnika Gdańska był realizowany na terenie trzech województw pomorskiego, kujawsko-pomorskiego i warmińsko-mazurskiego od lutego 2009 roku i zakończył się w marcu 2012 roku. Był finansowany przez EFS i budżet państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Celem projektu było rozwijanie umiejętności uczniów gimnazjów wiejskich w zakresie kompetencji kluczowych w przedmiotach matematyka, fizyka, chemia i język obcy oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych (ITC).
W czasie trwania projektu w szkole były realizowane zajęcia dodatkowe w formie kół zainteresowań z matematyki, fizyki i chemii oraz języka angielskiego i niemieckiego. W ramach projektu została stworzona platforma e-learningowa, na której znajdowały się e-lekcje i były przeprowadzane konkursy przedmiotowe. Odbyły się dwudniowe wycieczki edukacyjne do Torunia, Olsztyna i Warszawy, w których każdorazowo uczestniczyło 37 uczniów naszej szkoły. W czasie wakacji każdego roku uczniowie uczestniczyli w ramach Szkoły Letniej w zajęciach edukacyjnych na Politechnice Gdańskiej. W styczniu tego roku 12 uczniów uczestniczyło w interdyscyplinarnych zajęciach na zamku w Gniewie. Trzy razy gościliśmy w szkole studentów PG z pokazami z fizyki chemii i matematyki. W 2010 roku 37 uczniów uczestniczyło w Bałtyckim Festiwalu Nauki.
W ramach projektu odbywały się seminaria i warsztaty dla nauczycieli. Ponadto szkoła wzbogaciła się o zestaw multimedialny składający się z tablicy, laptopa i projektora, plansze i programy edukacyjne, bryły, tablice korkowe i flipchart.
Udział w projekcie pozwolił na poszerzenie oferty zajęć pozalekcyjnych oraz na zwiększenie wśród uczniów zainteresowania przedmiotami ścisłymi.