Zarejestrowanch Uzytkowników: 21
Nieaktywowany Użytkownik: 0
Najnowszy Użytkownik: Karolina K
List do...
Szanowni Nauczyciele, Rodzice, Drodzy Uczniowie!
Otaczająca nas rzeczywistość postawiła nas wszystkich w trudnej sytuacji, w której musimy dbać przede wszystkim o zdrowie i przystosować się w bardzo przyspieszonym tempie do licznych zmian.
Od dzisiaj rozpoczęliśmy kształcenie na odległość, którego wspólnie uczyliśmy się przez ostatnie dni. Nauczyciele przez tydzień gorączkowo szukali pomysłów na zdalną pracę z uczniami. Trwa praca. Przenosimy się do Sieci. Być może, że na początku nie wszystko będzie wychodzić dobrze, ale nie ma innej drogi, jak nauka na własnych błędach. Proszę wszystkich o cierpliwość i wyrozumiałość. Razem damy radę!
Wierzę, że wspólnie z nauczycielami, kierując się doświadczeniem i rozsądkiem, wypracujemy odpowiednie dla szkoły i przedszkola rozwiązania.
Uwzględnimy możliwości uczniów. Będziemy koordynować zakres oraz ilość przekazywanych materiałów dydaktycznych. Będziemy wykorzystywać dostępne kanały komunikacji (np.: dziennik elektroniczny, telefon, platformy e-learningowe, stronę internetową szkoły, pocztę elektroniczną, komunikatory itp.).
Dziękuję wszystkim za dotychczasowe zaangażowanie i ogrom wykonanej pracy.
Wszyscy już tęsknimy za szkołą, a przede wszystkim za uczniami!
Każdy z nas ma sześć wiernych sług, którym zawdzięcza swoją wiedzę.
Nazywają się oni:
Kto, Kiedy, Dlaczego, Co, Jak, Gdzie.
KTO się będzie uczył? Ja!
DLACZEGO? Bo to ważne dla mojej przyszłości.
KIEDY? Codziennie po troszeczku. Jeżeli przez kilka dni nic nie robimy, materiał się spiętrza, trzeba sporo nadrabiać i to wszystko staje się nieprzyjemne.
Trzeba sobie tak zorganizować czas, aby zrobić wszystko związane ze szkołą i żeby został jeszcze czas na inne zajęcia.
GDZIE? Gdzie chcesz, gdzie ci wygodnie, gdzie najlepiej się skupisz.
CZEGO się uczyć? Lepiej określać sobie, co się chce osiągnąć niż wyznaczać czas, jaki się poświęci danemu przedmiotowi. Dobrze jest przeplatać mniej interesujące przedmioty z tymi, które nas interesują.
Nie wolno zaniedbywać przedmiotu, który uważamy za nudny i męczący ! Zaniedbywanie podstawowych przedmiotów może się odbić na innych, przy których wymagane są te umiejętności.
JAK się uczyć? Wyrabiać w sobie samodyscyplinę i robić we właściwym czasie to, co się musi zrobić.
Starać się podchodzić do nauki z ochotą, poświęcać nauce wystarczająco dużo czasu, ale nigdy tyle, by stała się nudnym obowiązkiem. Ucząc się dłużej robić przerwy.
Warunki do nauki w domu, motywowanie i wspieranie dzieci do systematycznego uczenia się poza szkołą?
Drodzy Rodzice
Edukacja zdalna zaczyna się na pełnych obrotach. Razem sprawmy, aby ten niezwykły czas był czymś, co możemy zapamiętać z radością i dumą.
1. Chwal swoje dziecko, pomóż mu przetrwać. Może się wydawać dziecku, że to „100 krotna praca domowa”, ale nie jest to praca domowa. Jest to po prostu praca szkolna, którą dziecko wykonuje w domu bez nauczyciela przy sobie.
2. W tym czasie nie masz odrabiać lekcji za swoje dziecko . Czas wolny od szkoły i prac domowych jest po godzinie 14.30
3. Zaproś dziecko, aby przyłączyło się do nowej formy pracy. Ustal plan dnia: czynności poranne, śniadanie, 10 minutowe oddychanie świeżym powietrzem -nawet przez okno, praca szkolna, Zadania są dostępne na stronie od 8:00 , ale nauczyciele oczekują , że uczeń zacznie pracować od 8:30- 9:00 rano. Pamiętaj, że do 14:30. wszystkie zadania muszą zostać wykonane a część dostarczona z powrotem. Jeśli uczeń spróbuje zbyt późno, nie będzie w stanie wykonać swojej pracy szkolnej. Pomóż dziecku dbać o czas.
4. Wygospodaruj miejsce do pracy dla dziecka, gdzie panuje cisza. Dzieci nie powinny odrabiać lekcji w pokoju stołowym, czy w kuchni, gdyż na tej przestrzeni wiele rzeczy zakłóca spokój, a wtedy naprawdę trudno się skoncentrować na pracy. Kiedy po pomieszczeniu, w którym dziecko ma odrabiać lekcje, kręcą się inne osoby, włączone jest radio czy telewizor nie sposób oczekiwać, że zadanie zostanie wykonane właściwie. Miejsce pracy dziecka ma szczególne znaczenie. Jest istotnym warunkiem efektywnej nauki. Powinno być tak dostosowane do potrzeb dziecka, aby czuło się dobrze.
5. Koncentruj się na tym, co dziecko zrobiło dobrze, nie zniechęcaj go wskazywaniem błędów -powiedz: to zadanie sprawdzimy razem – dziecko musi czuć, że może liczyć na twoją pomoc.
6. Ustal z dzieckiem określony porządek przedmiotów do nauki – stosuj zamiennie przedmiot ścisły - przedmiot humanistyczny. Na zakończenie: konsekwentnie przestrzegaj tego, żeby dziecko zaczynało zabawę dopiero po odrobieniu lekcji.
7. Zadbaj, by Twoje dziecko uczyło się systematycznie.Aby nauka Twojego dziecka była efektywna, musi ono unikać bezmyślnego powtarzania materiału z lekcji. Zachęcaj dziecko, by ucząc się nowego materiału, starało się znaleźć w nim coś ciekawego dla siebie.
Wytrwanie przy swoich wymaganiach jest konieczne. Nie oczekuj, że wszystkie problemy rozwiążą się z dnia na dzień. Taka samodzielna praca umacnia odpowiedzialność dziecka, a tym samym rozwija jego zdolność koncentracji i wytrwałość.
1. Używaj tylko bezpiecznych stron internetowych, czyli takich, które służą do edukacji lub kreatywnej zabawy.
2. Nie odpowiadaj na "zaczepki" osób, których nie znasz realnie.
3. Nie klikaj w odnośniki (strony internetowe) jeżeli nie pochodzą od zaufanych źródeł (czyli rodzina, bliscy znajomi, nauczyciele). W ten sposób ograniczysz ewentualne wirusy komputerowe.
4. Zachowaj zasady netykiety w sieci.
5. Pamiętaj, by przy komputerze zachowywać właściwą pozycję. Ręce trzymaj nad klawiaturą, nadgarstki opierając o biurko. Dopasuj swoje krzesło przy biurku. Siedź prosto.
6. Co 45 minut zrób przerwę. Wstań, rozciągnij się.
W zaistniałej sytuacji, wynikającej z zapobiegania rozprzestrzeniania się zarażania koronawirusem, szkoła jest na etapie przygotowań do nauczania na odległość. Dlatego prosimy Państwa o współpracę i wyrozumiałość. Do tej pory nie mieliśmy do czynienia z taką sytuacją. Jest to nowe wyzwanie zarówno dla nas nauczycieli jak i dla Was rodzice i waszych dzieci.
Prosimy Was o stały kontakt z nami za pośrednictwem e-dziennika. Osoby, które do tej pory nie miały do niego dostępu, prosimy, aby zrobiły to poprzez kontakt z wychowawcą.
Właśnie za pomocą e-dziennika, będziemy przekazywać informacje dotyczące realizacji materiału nauczania, poprzez wiadomości jak i panel zadania domowe.
Czas kwarantanny nie jest czasem wakacji, dlatego zachęcajcie i motywujcie swoje dzieci do samodzielnej nauki. Zadbajcie o ich zdrowie fizyczne i psychiczne. Może w tym pomóc wprowadzenie stałego rytmu dnia, czasu na naukę i na odpoczynek.
W sytuacji przedłużenia się okresu kwarantanny, stopień opanowania materiału będzie sprawdzany za pośrednictwem internetu. Na chwilę obecną jesteśmy na etapie ustalania w jakiej formie będzie się to odbywać. Będziemy na bieżąco Państwa informować o zmianach i ustaleniach w tym zakresie.